LEER EFFECTIEF EN
AUTHENTIEK COMMUNICEREN
Herken je deze vragen?
|
MARKETING
EN DE 10 PROCENTSREGEL
De stelregel is dat een gezonde onderneming tenminste 10 procent van de tijd en het budget besteedt aan marketing. Of het een multinational is, een start-up, zelfstandig ondernemer of freelancer.
Multinationals hebben daar hele afdelingen voor. En die schakelen branding-, marketing-, research-, reclame- en PR-bureau's in om hen erbij te ondersteunen. Die op hun beurt weer strategen, vormgevers, schrijvers, zoekmachine-specialisten, videomakers, woordvoerders en IT'ers in dienst hebben.
Multinationals hebben daar hele afdelingen voor. En die schakelen branding-, marketing-, research-, reclame- en PR-bureau's in om hen erbij te ondersteunen. Die op hun beurt weer strategen, vormgevers, schrijvers, zoekmachine-specialisten, videomakers, woordvoerders en IT'ers in dienst hebben.
Wat als je in je eentje bent of met een klein team?
- Stel je hebt een fantastisch idee voor een start-up. Je gelooft heilig in je product of dienst en ook je businessplan zit stevig in elkaar. Je maakt al gebruik van verschillende social media en krijgt altijd likes en comments van vrienden en kennissen. Je maakt een bedrijfsprofiel aan en gaat er tegenaan. Maar er wordt niet geklikt of geliked. Het doet helemaal niets.
- Of je bent al even ondernemer. De website staat, hoewel daar enige tijd niets aan is veranderd en nu je eraan denkt: ook visitekaartjes, brochures en klantenkring zijn al jaren hetzelfde. Op LinkedIn zie je posts van ondernemers en je vraagt je af of jij er ook wat moet posten. Of op Facebook. Instagram misschien, Tiktok? Moet je video's gaan maken? Podcasts? Clubhouse schijnt in opkomst te zijn. Je weet niet waar je moet beginnen.
- En wat als Corona jou hard heeft getroffen? Je werkt in een branche waar altijd veel te doen was, maar sinds de lock-down is bijna al je werk weggevallen. Je potjes beginnen op te raken. Je hoopt dat alles op tijd weer open gaat, maar wat je in de tussentijd moet...
Hoe vul je in die gevallen 10 procent marketing nuttig in?
DRIE STAPPEN
Om aan effectieve en authentieke (online) communicatie te doen, zijn drie stappen nodig:
Wat voor mij werkt, hoeft dat niet voor jou te doen. Onze achtergronden zijn verschillend, de markt waarin we opereren ook, onze klanten gedragen zich anders en ook vinden we andere dingen leuk om te doen. Daarom is het van belang dat je weet wat mogelijk is, kiest wat bij je past en daarna aan de slag gaat. In die volgorde. Zodat jouw online communicatie een afspiegeling is van jou en geen kopie van mij ;-). |
WAT HEB JE NODIG?
Sta je op een punt dat je liefst even bij de hand wordt genomen? Wil je je verdiepen in betrouwbare en up-to-date informatie over online communicatie, zonder dat iemand jou peperdure programma's in de maag splitst? Verlang je ernaar duidelijk te krijgen wat voor jóu gaat werken in plaats van het zoveelste funnelverhaal te horen?
Zoek je iemand met grondige kennis van en ervaring met online mogelijkheden van zowel multinationals, start-ups, ZZP'ers als MKB-bedrijven? Iemand die bovendien hoogwaardige trainingen geeft?
En wil je zelf kunnen kiezen hoeveel begeleiding je daarbij krijgt?
Zoek niet langer, je hebt de juiste plek gevonden!
Zoek je iemand met grondige kennis van en ervaring met online mogelijkheden van zowel multinationals, start-ups, ZZP'ers als MKB-bedrijven? Iemand die bovendien hoogwaardige trainingen geeft?
En wil je zelf kunnen kiezen hoeveel begeleiding je daarbij krijgt?
Zoek niet langer, je hebt de juiste plek gevonden!
WELKOM
BIJ TES
TES staat voor Tessa's Expression School en is een cursus van 6 weken, waarin je live workshops volgt in Zoom. Geen reistijd dus! De workshops van 2,5 uur behandelen de bouwstenen van een goede online communicatiestrategie.
Je krijgt heldere en toegankelijke informatie over branding, marketing, communicatie, sales, PR, sociale media, journalistiek, schrijven, video, beeldgebruik en storytelling. Bovendien bespreek je de informatie elke week in break-out rooms met andere ondernemers, zodat je van elkaar leert en meteen je netwerk uitbreidt.
Afhankelijk van de hoeveelheid begeleiding die je wilt, kies je uit drie mogelijkheden:
Doe je mee?
Lees meer over de optie die jou het meest aanspreekt: TES BASIC, TES PRO of TES EXPERT
Je krijgt heldere en toegankelijke informatie over branding, marketing, communicatie, sales, PR, sociale media, journalistiek, schrijven, video, beeldgebruik en storytelling. Bovendien bespreek je de informatie elke week in break-out rooms met andere ondernemers, zodat je van elkaar leert en meteen je netwerk uitbreidt.
Afhankelijk van de hoeveelheid begeleiding die je wilt, kies je uit drie mogelijkheden:
- TES BASIC is het goedkoopst. Je neemt deel aan de workshops en de break-out rooms en kunt elke workshop nog drie maanden bekijken.
- Kies voor TES PRO als je de informatie meteen in praktijk wilt brengen. Bovenop de workshops ontvang je wekelijks opdrachten waarmee je direct vormgeeft aan jouw eigen strategie. In twee aparte live Q&A's van 2 uur (in Zoom) kan je al je vragen stellen. De Q&A's worden niet opgenomen, de workshops wel en die kan je nog drie maanden lang bekijken.
- Voor de ondernemer die het onderste uit de kan wil halen, is TES EXPERT het meest geschikt. Je bent bij de workshops en de break-out rooms, krijgt wekelijks opdrachten én je neemt deel aan de twee Q&A's waar je al je vragen kunt stellen. Daar bovenop ontvang je maatwerkadvies op basis van de wekelijkse opdrachten, de aard en online zichtbaarheid van je bedrijf, jouw doelgroep(en), specifieke talenten, wensen en vragen. Je plant daartoe twee 1-op-1 sessies van een uur in, binnen drie maanden vanaf de start. Deze sessies vinden op locatie plaats of in Zoom: wat jij prettig vindt. De workshops worden opgenomen en kan je nog drie maanden lang terugkijken. Waar gewenst en zinvol, introduceer ik je bij nuttige contacten in mijn netwerk.
Doe je mee?
Lees meer over de optie die jou het meest aanspreekt: TES BASIC, TES PRO of TES EXPERT
"Tessa is niet alleen een vakvrouw met een enorme berg hyperactuele kennis over marketing, ze weet dat als docent ook op een erg prettige en toegankelijke manier over te brengen. Professioneel én menselijk: een fijne combinatie!"